نکات لازم برای راه اندازی کسب و کار جدید

راه اندازی کسب و کار جدید و در واقع شروع اون یکی از دغدغه‌های کارآفرینانان به حساب میاد. اگه شما هم به فکر راه‌اندازی استارت‌آپ مخصوص خودتون هستید، توصیه می‌کنم که نکاتی که در ادامه میگم رو با دقت مطالعه کنید تا در طی کردن مراحل راه اندازی کسب و کار جدید بتونه بهتون کمک کنه.

مواردی که در ادامه می‌خونید، حاصل زحمات “جان اوشر” هست. این فرد بیش از ۱۰۰ کالا رو بوجود آورده و یا اونها رو بهینه‌سازی کرده. همچنین موسس چندین کمپانی موفق هست که یکی از این کمپانی‌ها، Cap Toys نام داره. این کمپانی موفق شد تا فروش ۱۲۵ میلیون دلار در سال رو به ثبت برسونه.

آشنایی با نکات زیر، به شما کمک خواهد کرد که در تمام مراحل راه اندازی کسب و کار جدید موفق بشید.

کسب‌وکارتون رو با بقیه کارآفرینان مقایسه نکنید

شما در جایگاه مناسب خودتون قرار دارید. پس، دائم خودتون رو با بقیه کارآفرینان مقایسه نکنید، به‌خصوص کارآفرینان قدیمی و موفق مقایسه نکنید؛ چون شما از میزان سختی کشیدن و تلاش اونها برای رسیدن به این نقطه آگاهی ندارید. اونها فقط می‌تونند الگویی برای شما باشند.

 اطلاعات خودتون رو افزایش بدید

قبل از شروع کسب و کار، تا می‌تونید تحقیق کنید و همه‌ی منابع موجود رو مطالعه کنید تا علم‌تون توی اون حوزه افزایش پیدا کنه؛ چون هر چقدر علم شما در زمینه کاری‌تون بالاتر بره، قدرت‌تون بیشتر خواهد شد. مطمئن باشید بیشتر کارآفرینان قدیمی و با سابقه هم این کار رو انجام دادند و در کنارش مشاوران با تجربه‌ای هم داشتند که با ارائه نظرات بهشون کمک می‌کردند تا با آنالیز و بررسی کسب‌ و کار، اون چیزی رو که میخواستند رقم بزنند.

 قانون ۲۰-۸۰ رو رعایت کنید

فراموش نکنید که بیشتر کالاها و خدمات خود به خود فروش نمیرن. برای فروش کالا، نیاز به تبلیغات دارید. در این رابطه “نام ویافردو پارتو” اقتصاددان معروف، قاعده ۲۰-۸۰ رو معرفی می‌کنه.

طبق این قاعده، در صورتی که ۲۰درصد کسب‌ و کارها به ارائه خدمات مشغول باشه، ۸۰درصد باقی‌مونده باید به فروش و تبلیغ بپردازند.

بخاطر ترس و افکار پوچ، از راه اندازی کسب و کار دوری نکنید

ممکن هست ایده‌های زیادی رو توی ذهن خودتون پرورش بدید. اما هر باری که تصمیم به عملی کردن اون می‌گیرید، بخاطر ترس و افکار پوچ، اون رو به تعویق میندازید. شروع کردن کسب‌ و کار، نیاز به هزینه، زمان و فضای کافی داره. شاید هنوز زمان مناسب برای شروع کسب‌ و کارتون فرا نرسیده باشه، اما اگه زیادی هم صبر کنید احتمال داره فرصت‌های خودتون رو از دست بدید.

حرف پایانی

یکی از مهم‌ترین اقدامات در استارت‌آپ و کارآفرینی، راه اندازی کسب و کار جدید هست. در این مقاله سعی کردم به نکات ضروری‌ای که در این مسیر بایستی رعایت بشه بپردازم و امیدوارم از گفته‌های جان اوشر بهره ببرید و راه اندازی کسب و کار جدید رو به شرایط اقتصادی وابسته ندونید چرا که اگه شما از اصول استفاده نکنید، در بهترین شرایط اقتصادی هم احتمال شکست خوردن شما وجود داره. اگه واقعا برای راه اندازی شک و تردید دارید، میتونید مشاوره بگیرید تا وضعیت فعلی و وضعیتی که به دنبالش هستید به خوبی بررسی بشه.

مسیر کسب‌وکار جدید می‌تونه پر از چالش و ریسک باشه. اما با داشتن اطلاعات مناسب می‌تونید توی این مسیر، موفق بشید و سود زیادی بدست بیارید.

راستی یادتون باشه که برای راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار موفق باید از انگیزه و اشتیاق بالا برخوردار باشید؛ اگه اینطور نباشه مشکلات و موانعی که سر راه‌تون قرار دارند، شما رو از ادامه مسیر پشیمون می‌کنند.

اگه میخواید خودتون رو بیشتر بشناسید و از وصعیت اقتصاد فردی‌تون با خبر بشید، میتونید از مقاله‌های دیگه سایت هم استفاده کنید تا با آگاهی بیشتری نسبت به خودتون، قدم در راه، راه اندازی کسب و کار جدید بذارید.

شاد باشید و تاثیرگذار!

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا