پول به این دلایل مهم است

همه پول رو دوست دارند و از اهمیت اون در زندگی اطلاع دارند، اما چرا اینقدر ارزشمند و دوست داشتنی هست؟ شما میدونید چرا مهمه و تاثیرگذاری بالایی داره؟ معمولا در جلسات مشاوره خودم در مورد نقش و اهمیت اون در زندگی صحبت میکنم تا مردم به اون به عنوان چرک کف دست نگاه نکنند!

به همین خاطر در ادامه این مقاله میخوام به اهمیت و فوایدی که داره بپردازم و پیشاپیش ممنونم که تا انتها همراه من هستید.

نقش پول در زندگی

تحقیقاتی که تا به حال در مورد پول و ثروت انجام شده نشون میده که روی روابط ما با دیگران حتی روابط زناشویی اثرات بد و به روی خودمون هم اثرات خوب داره.

تجربه نشون داده افرادی که ارزش زیادی برای این مورد و نقش اون در زندگی قائل هستند، در مقایسه با افرادی که ارزش متوسطی برای این آیتم و نقشی که ایفا می‌کنه قائل هستند روابط ضعیف‌‌تری دارند. از همه مهمتر اینکه بهداشت روانی این افراد هم آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

بخصوص اگه اونها به اشیای مادی علاقمند و وابسته باشند فشار روانی زیادی رو تحمل خواهند کرد. اما با وجود همه‌ی این مسائل به نظر می‌رسه زندگی با وجودش بهتر از بدون اون باشه.

داشتن عواطف مثبت

 شواهد نشون میده که داشتن پول با عواطف مثبت بیشتری همراه هست.

مشکلات مالی با میزان بیشتر افسردگی و نداشتن سلامت جسمانی و با میزان کمتر احساس کنترل همراه هست. همچنین در ایجاد احساس امنیت هم نقش مهمی ایفا میکنه.

چون این آیتم مهم به شما این امکان رو میده که روی زندگی خودتون کنترل داشته باشید.

بعضی از افراد رابطه خوبی باهاش ندارند و عواطف و تفکر اونها نسبت به پول منفی هست. این افراد تاثیرش در زندگی رو درک نکردند و نمیتونند با داشتن اون احساس راحتی کنند.

یک ضرب‌ المثلی که بین این افراد زیاد می‌‌شنویم این هست که پول چرک کف دست است و ریشه فساد و بدی‌‌هاست در صورتی که فقر ریشه خیلی از فسادهاست! (متاسفانه این باورها در جامعه ما ریشه کرده)

چرا معتقدیم پول مهمه؟

شاید برای شما هم سوال شده باشه که چرا پول مهمه و چرا اینقدر درباره اون صحبت میشه؟

پول اصلی‌ترین راه رسیدن به آرزوهای مادی ماست. در واقع با داشتن اون در حساب بانکی میتونیم به تمام آرزوهای مادی خودمون برسیم. پس بی‌راه نیست تاثیرش در زندگی ما خیلی خیلی زیاد باشه.

این المان جذاب و دوست داشتنی، میتونه افراد رو به انسان‌های بهتری تبدیل کنه و باعث بشه اتفاقات مثبت بیشتری در زندگی اونها رقم بخوره. همچنین میتونه باعث اشتغال‌زایی بشه و آسایش رو به زندگی ما بیاره.

همین موارد ابتدایی فواید ثروت و پول هستند و باعث میشه به اون احترام زیادی بذاریم.

ما چرا به پول نیاز داریم؟

  •  میتونه خواسته‌های مادی ما رو فراهم کنه
  •  میتونه ما رو به انسان بهتری تبدیل کنه
  •  میتونه آسایش و حتی آرامش بیشتری برای ما محیا کنه
  •  میتونه به اطرافیان ما خیر و برکت بیشتری برسونه
  •  میتونه باعث آبادانی بیشتر بشه

لیست مزایای پول داشتن تمامی نداره و فقط به بخشی از اونها اشاره کردم.

چقدر فرصت پول در آوردن داریم؟

به طور کلی کسب پول و ثروت با راه‌اندازی کسب‌وکار کار سختی نیست.

ما باید با آگاهی و تیزبینی فرصت‌‌ها رو بشناسیم و از فرصت‌‌های به ظاهر پیش‌ پا افتاده که دور و اطراف‌‌مون پیش میاد به سادگی عبور نکنیم.

پولدار شدن فقط سرمایه نمیخواد، هوش و زیرکی هم لازم داره. در واقع افرادی ثروت رو تجربه می‌کنند که اهمیت موضوع مقاله رو در زندگی درک کرده باشند و برای اون احترام قائل باشند.

به عنوان مثال قبل از هر چیز به سراغ کارهایی برید که مردم برای خرید اون خرج می‌‌کنند. اما در بازار به اندازه کافی وجود نداره و مورد نیاز مردم هم هست.

مثلاً نباید به دنبال کارهایی بریم که تقاضای اون در بازار کم شده و دیگه پولی بابت اون خرج نمشه.

برای ثروتمند شدن اولین قدم داشتن فکر ثروتمند هست و تا وقتی که این فکر به مغزتون خطور نکنه شما کاری انجام نمیدید.

دومین گام از سانسوریا B به مهارت درخواست پول و حرف زدن راجبه اون مربوط هست که میتونید از طریق بازدید از صفحه مربوط به دوره سانسوریا B در این باره اطلاعات جامع‌تری کسب کنید.

شاد باشید و تاثیرگذار

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
اسکرول به بالا